Gå til hovedindhold
Netværksstik
Nyhed

Udskiftning af certifikat for Serviceplatformen i januar

4. januar 2023 udskiftes et funktionscertifikat i Serviceplatformens Produktionsmiljø. Det kan være relevant for dig, som anvender infrastrukturen.

Det certifikat, der skiftes, er et funktionscertifikat, der bruges til signering af svar fra services udstillet i Serviceplatformens Produktionsmiljø. Certifikatet hedder kombit-sp-signing2.

Udskiftning sker i et servicevindue den 4. januar 2023 kl. 06.00-08.00.

Det nye certifikat kan hentes på denne side. I .zip-pakken med certifikater anvendt i Produktionsmiljøet, finder du både det nuværende og det nye funktionscertifikat. Det nye funktionscertifikat er navngivet “kombit-sp-signing2_new (funktionscertifikat)”.

Skal du gøre noget i forbindelse med udskiftningen?

Alle token-baserede SOAP-services udstillet af Serviceplatformen i Produktionsmiljøet påvirkes af udskiftningen.

Anvendere af disse services vil derfor skulle etablere trust med det nye certifikat. Det skal meget gerne gøres inden eller samtidig med servicevinduet 4. januar, da kald ellers vil fejle efter udskiftningen.

Det er forskelligt fra teknologi-platform til teknologi-platform, hvordan der etableres trust. I de enkelte anvendersystemer, kan trust i forbindelse med signering også være håndteret anderledes end trust i forbindelse med TLS.

Nyt domæne til Certificate Revocation List

Det nye certifikat har et nyt Certificate Revocation List-domæne i forhold til det gamle. For at certifikatet kan valideres på anvendersystemet, skal anvendersystemet have adgang til at kunne tilgå CRL-listen på denne URL: http://crl.ica04.trust2408.com/ica04.crl

Læs mere om anvendelse af certifikater i infrastrukturen

Du kan finde mere information om hvilke certifikater, der anvendes i den fælleskommunale infrastruktur og hvad de bruges til på siden om certifikater.

Har du spørgsmål til certifikatskiftet kan du kontakte Helpdesk via boksen herunder:

Kontakt og support - Serviceplatformen

Helpdesk og indrapportering af fejl
Tlf.: 8987 2137  (hverdage kl. 06:00-18:00)
Mail: helpdesk@serviceplatformen.dk for generelle spørgsmål, spørgsmål til praktisk anvendelse eller indrapportering af fejl på Serviceplatformen.

Hvis du har behov for teknisk hjælp eller support, har du mulighed for at se og bestille supportydelser her.

Nyhedsoversigt