Formål
Integrationen giver leverandører af kommunale fagløsninger mulighed for at tjekke teknisk status på en række af Serviceplatformens komponenter og services. Desuden giver den mulighed for at tjekke ændringshistorik på eksternt udstillede services.Vilkår og betingelser
Du finder et link til de Generelle vilkår nedenfor i den blå sidefod.Beskrivelse
Integration består af en SOAP-service på Serviceplatformen.
For uddybning af integrationen se den vedhæftede dokumentation.
Services
Formål
Servicens formål er at give en teknisk status på en række af Serviceplatformens komponenter og services.
Beskrivelse
Servicen består af to operationer:
1. callAliveServicePing: Med operationen kan man "pinge" en række af Serviceplatformens komponenter og services:
- Applikationsserver
- Administrationsmodul
- Batch-server
- SFTP-server
- Eksternt udstillede services (baseret på service UUID)
2. callAliveServiceHistory: Med operationen kan man tjekke ændringshistorik på eksternt udstillede services.
Servicen er udstillet med følgende sikkerhedmodeller:
- Certifikat – invocationContext
- Certifikat - AuthorityContext
- SAML-token
For uddybning af integrationen se den vedhæftede dokumentation.
Eksternt testmiljø
Endpoint: https://exttest.serviceplatformen.dk/service/SP/Alive/2
UUID: 27636965-a534-4925-992d-3efa875302bd
EntityId: http://sp.serviceplatformen.dk/service/alive/2
Fejlkoder: Link til fejlkode
Produktionsmiljø
Endpoint: https://prod.serviceplatformen.dk/service/SP/Alive/2
UUID: 27636965-a534-4925-992d-3efa875302bd
EntityId: http://sp.serviceplatformen.dk/service/alive/2
Fejlkoder: Link til fejlkode
Supportydelser
Hjælp til opsætning af aftale(r)
Supportydelsen giver bestiller mulighed for at bestille hjælp til opsætning af en eller flere serviceaftaler på Serviceplatformen, eller få en generel introduktion til brug af aftaler på Serviceplatformen.
Ydelsen giver mulighed for:
- Introduktion til brug af aftaler på Serviceplatformen
- Hjælp til opsætning af en i forvejen specificeret aftale
- Hjælp til rettelser/ løsning af eventuelt forkert opsætning
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
7-10
Fremsøgning af serviceaftaler der refererer til et bestemt callback-endpoint
Ydelsen giver it-leverandører mulighed for at bestille en fremsøgning af serviceaftaler der referer til et bestemt callback-endpoint.
It-leverandøren modtager en liste af serviceaftaler.
Når bestiller har meldt positivt tilbage, lukkes bestillingen.
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
3
Sådan testes integrationen
Er det første gang du skal have adgang til en integration, der anvender webservice, er der hjælp at hente i vejledningen ’Kom godt i gang – webservice’. Vejledningen har fokus på teknik og indeholder et praktisk eksempel på de trin du skal igennem, for at få adgang til en webservice på infrastrukturen.
Du kan finde flere gode vejledninger, blandt andet om hvordan du benytter certifikater på infrastrukturen, her.
Læs mereService Level Agreement (SLA)
Information om SLA’er og åbningstider for den fælleskommunale infrastruktur finder du på denne side.