SLA og åbningstider
Her finder du SLA'er, åbningstider og kontaktoplysninger for den fælleskommunale infrastruktur
Den kommunale infrastruktur leveres af IBM på Serviceplatformen, og KMD på Støttesystemerne.
Her finder du information om leverandørernes SLA'er, åbningstider og kontaktoplysninger.
Serviceplatformen
Tilgængelighed
- Hverdage kl. 06-18: 99,8%
- Øvrig tid: 98%
Brugergrænseflader
Opdatering af skærmbillede (op til 3 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion) overholdelse: 95%
Servicetransaktioner
- Synkrone transaktioner (op til 4 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 98%
- Asynkrone transaktioner – ingen fastsatte svartider
- Bemærk i øvrigt til ovenstående: Hvis output overstiger 1MB gælder, at systemet skal påbegynde afsendelse af output inden for 15 sekunder (overholdelse: 98%) og sende med minimum 200 kb/sekund (overholdelse: 95%)
Reaktionstid ved henvendelser
Type | Måleperiode 1 | Måleperiode 2 | Beskrivelse af fejlkategori |
---|---|---|---|
A | 30 minutter | 2 timer | Incidentet har eller vil have kritisk indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning |
B | 60 minutter | 4 timer | Incidentet har eller vil have alvorlig indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning |
C | 5 timer | kl. 9 næste hverdag | Incidentet har eller vil have betydende indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning |
D | 3 arbejdsdage | 3 arbejdsdage | Incidentet har eller vil have mindre betydende indvirkning på Systemet og/eller udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning |
Tilgængelighed
- Hverdage kl. 08-16: 95%
- Øvrig tid: Ingen krav
Brugergrænseflader
- Ingen fastsatte svartider
Servicetransaktioner
- Synkrone transaktioner: Ingen fastsatte svartider
- Asynkrone transaktioner: Ingen fastsatte svartider
Reaktionstid ved henvendelser
- Der er ingen fastsatte servicemål for henvendelser vedrørende eksternt testmiljø
Kontakt og support - Serviceplatformen
Helpdesk og indrapportering af fejl
Tlf.: 8987 2137 (hverdage kl. 06:00-18:00)
Mail: helpdesk@serviceplatformen.dk for generelle spørgsmål, spørgsmål til praktisk anvendelse eller indrapportering af fejl på Serviceplatformen.
Hvis du har behov for teknisk hjælp eller support, har du mulighed for at se og bestille supportydelser her.
Støttesystemerne
Tilgængelighed
- Hverdage kl. 06-18: 99,85%
- Øvrig tid: 99,85%
Brugergrænseflader
Beskedfordeler
Transaktioner i brugergrænsefladen (ønsket svartid op til 4 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion) overholdelse: 95%
Klassifikation og Organisation
Transaktioner i brugergrænsefladen (ønsket svartid op til 1,5 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion. Særskilt komplekse forespørgsler dog op til 10 sekunder) overholdelse: 95%
Servicetransaktioner
Organisation og Klassifikation
- Læsning (ønsket svartid op til 2 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
- Skrivning (ønsket svartid op til 3 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
Sags-, Dokument og Ydelsesindeks
- Læsning (ønsket svartid op til 1 sekund svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
- Skrivning (ønsket svartid op til 3 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
- Bemærk i øvrigt til ovenstående: Hvis input eller output overstiger 5MB eller har flere end 11 parametre: Ønsket svartid: 20 sek. + 2 sek. pr. MB
Beskedfordeler: Procestid (ønsket tid op til 0,450 sekunder) overholdelse: 95%
Token-operationer (ønsket svartid op til 1,8 sekunder) overholdelse: 95%
Reaktionstid ved henvendelser
Type | Måleperiode 1 | Måleperiode 2 | Beskrivelse af fejlkategori |
---|---|---|---|
A | 30 minutter | 1 time | Incidentet har eller vil have kritisk indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning |
B | 60 minutter | 2 timer | Incidentet har eller vil have alvorlig indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning |
C | 5 timer | kl. 9 næste hverdag | Incidentet har eller vil have betydende indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning |
D | 3 arbejdsdage | 3 arbejdsdage | Incidentet har eller vil have mindre betydende indvirkning på Systemet og/eller udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning |
Tilgængelighed
- Hverdage kl. 06-18: 98%
- Øvrig tid: 95%
Brugergrænseflader
- Ingen fastsatte svartider
Servicetransaktioner
- Ingen fastsatte svartider
Reaktionstid ved henvendelser
- Maksimal prioritet på eksternt testmiljø er C
- Der er ingen fastsatte servicemål for henvendelser vedrørende eksternt testmiljø
Kontakt og support - Støttesystemerne
(Fælleskommunal Adgangsstyring, Fælleskommunal Beskedfordeler, Fælleskommunalt Klassifikationssystem, Fælleskommunalt Organisationssystem, Fælleskommunalt Sags- og Dokumentindeks, Fælleskommunalt Ydelsesindeks og Fælleskommunalt Organisationssynkroniseringssystem)
Helpdesk og indrapportering af fejl
Tlf.: 4460 2160 (hverdage kl. 06:00-18:00)
Mail: sts-support@kmd.dk for generelle spørgsmål, spørgsmål til praktisk anvendelse eller indrapportering af fejl.
Hvis du har behov for teknisk hjælp eller support, har du mulighed for at se og bestille supportydelser her.