Gå til hovedindhold
Skærm med numre i kø

SLA og åbningstider

Her finder du SLA'er, åbningstider og kontaktoplysninger for den fælleskommunale infrastruktur

Den kommunale infrastruktur leveres af Systematic på Serviceplatformen, og KMD på Støttesystemerne.
Her finder du information om leverandørernes SLA'er, åbningstider og kontaktoplysninger.

Serviceplatformen

Tilgængelighed

  • Hverdage kl. 06-18: 99,8%
  • Øvrig tid: 98%

Brugergrænseflader
Opdatering af skærmbillede (op til 3 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion) overholdelse: 95%

Servicetransaktioner

  • Synkrone transaktioner (op til 4 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 98%
  • Asynkrone transaktioner – ingen fastsatte svartider
  • Bemærk i øvrigt til ovenstående: Hvis output overstiger 1MB gælder, at systemet skal påbegynde afsendelse af output inden for 15 sekunder (overholdelse: 98%) og sende med minimum 200 kb/sekund (overholdelse: 95%)

Reaktionstid ved henvendelser

Type Måleperiode 1 Måleperiode 2 Beskrivelse af fejlkategori
A 30 minutter 2 timer Incidentet har eller vil have kritisk indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
B 60 minutter 4 timer Incidentet har eller vil have alvorlig indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
C 5 timer kl. 9 næste hverdag Incidentet har eller vil have betydende indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
D 3 arbejdsdage 3 arbejdsdage Incidentet har eller vil have mindre betydende indvirkning på Systemet og/eller udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning

 

 

 

 

 

Tilgængelighed

  • Hverdage kl. 08-16: 95%
  • Øvrig tid: Ingen krav

Brugergrænseflader

  • Ingen fastsatte svartider

Servicetransaktioner

  • Synkrone transaktioner: Ingen fastsatte svartider
  • Asynkrone transaktioner: Ingen fastsatte svartider

Reaktionstid ved henvendelser

  • Der er ingen fastsatte servicemål for henvendelser vedrørende eksternt testmiljø

    Kontakt og support - Serviceplatformen

    Serviceplatformen skifter leverandør

    I efteråret 2020 overgår drift og videreudvikling af Serviceplatformen fra leverandøren Systematic til en ny leverandør, IBM. Serviceplatformens eksterne testmiljø og produktionsmiljø overgår til den nye leverandør ad to omgange, hvorfor der i transitionsperioden er særlige forhold vedr. indrapportering af fejl.

    På denne side kan du læse, hvem du skal kontakte ved fejl i transitionsperioden.

    Hvis du har behov for teknisk hjælp eller support, har du mulighed for at se og bestille supportydelser her.

     

    Støttesystemerne

    Tilgængelighed

    • Hverdage kl. 06-18: 99,85%
    • Øvrig tid: 99,85%

    Brugergrænseflader

    Beskedfordeler
    Transaktioner i brugergrænsefladen (ønsket svartid op til 4 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion) overholdelse: 95%

    Klassifikation og Organisation
    Transaktioner i brugergrænsefladen (ønsket svartid op til 1,5 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion. Særskilt komplekse forespørgsler dog op til 10 sekunder) overholdelse: 95%

    Servicetransaktioner

    Organisation og Klassifikation

    • Læsning (ønsket svartid op til 2 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
    • Skrivning (ønsket svartid op til 3 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%

    Sags-, Dokument og Ydelsesindeks

    • Læsning (ønsket svartid op til 1 sekund svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
    • Skrivning (ønsket svartid op til 3 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
    • Bemærk i øvrigt til ovenstående: Hvis input eller output overstiger 5MB eller har flere end 11 parametre: Ønsket svartid: 20 sek. + 2 sek. pr. MB

    Beskedfordeler: Procestid (ønsket tid op til 0,450 sekunder) overholdelse: 95%

    Token-operationer (ønsket svartid op til 1,8 sekunder) overholdelse: 95%

    Reaktionstid ved henvendelser

    Type Måleperiode 1 Måleperiode 2 Beskrivelse af fejlkategori
    A 30 minutter 1 time Incidentet har eller vil have kritisk indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
    B 60 minutter 2 timer Incidentet har eller vil have alvorlig indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
    C 5 timer kl. 9 næste hverdag Incidentet har eller vil have betydende indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
    D 3 arbejdsdage 3 arbejdsdage Incidentet har eller vil have mindre betydende indvirkning på Systemet og/eller udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning

     

     

     

     

     

    Tilgængelighed

    • Hverdage kl. 08-16: 98%
    • Øvrig tid: 95%

    Brugergrænseflader

    • Ingen fastsatte svartider

    Servicetransaktioner

    • Ingen fastsatte svartider

    Reaktionstid ved henvendelser

    • Maksimal prioritet på eksternt testmiljø er C
    • Der er ingen fastsatte servicemål for henvendelser vedrørende eksternt testmiljø

      Kontakt og support - Støttesystemerne

      Helpdesk og indrapportering af fejl
      Tlf.: 4460 2160 (hverdage kl. 06:00-18:00)
      Mail: sts-support@kmd.dk for generelle spørgsmål, spørgsmål til praktisk anvendelse eller indrapportering af fejl.

      Hvis du har behov for teknisk hjælp eller support, har du mulighed for at se og bestille supportydelser her.