Gå til hovedindhold

SLA og åbningstider

Her finder du SLA'er, åbningstider og kontaktoplysninger for den fælleskommunale infrastruktur

Den kommunale infrastruktur leveres af IBM på Serviceplatformen, og KMD på Støttesystemerne.
Her finder du information om leverandørernes SLA'er, åbningstider og kontaktoplysninger.

Serviceplatformen

Tilgængelighed

  • Hverdage kl. 06-18: 99,8%
  • Øvrig tid: 98%

Brugergrænseflader
Opdatering af skærmbillede (op til 3 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion) overholdelse: 95%

Servicetransaktioner

  • Synkrone transaktioner (op til 4 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 98%
  • Asynkrone transaktioner – ingen fastsatte svartider
  • Bemærk i øvrigt til ovenstående: Hvis output overstiger 1MB gælder, at systemet skal påbegynde afsendelse af output inden for 15 sekunder (overholdelse: 98%) og sende med minimum 200 kb/sekund (overholdelse: 95%)

Reaktionstid ved henvendelser

TypeMåleperiode 1Måleperiode 2Beskrivelse af fejlkategori
A30 minutter2 timerIncidentet har eller vil have kritisk indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
B60 minutter4 timerIncidentet har eller vil have alvorlig indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
C5 timerkl. 9 næste hverdagIncidentet har eller vil have betydende indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
D3 arbejdsdage3 arbejdsdageIncidentet har eller vil have mindre betydende indvirkning på Systemet og/eller udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning

 

 

 

 

 

 

Tilgængelighed

  • Hverdage kl. 08-16: 95%
  • Øvrig tid: Ingen krav

Brugergrænseflader

  • Ingen fastsatte svartider

Servicetransaktioner

  • Synkrone transaktioner: Ingen fastsatte svartider
  • Asynkrone transaktioner: Ingen fastsatte svartider

Reaktionstid ved henvendelser

  • Der er ingen fastsatte servicemål for henvendelser vedrørende eksternt testmiljø

Kontakt og support - Serviceplatformen

Helpdesk og indrapportering af fejl
Tlf.: 8987 2137  (hverdage kl. 06:00-18:00)
Mail: helpdesk@serviceplatformen.dk for generelle spørgsmål, spørgsmål til praktisk anvendelse eller indrapportering af fejl på Serviceplatformen.

Hvis du har behov for teknisk hjælp eller support, har du mulighed for at se og bestille supportydelser her.

 

Støttesystemerne

Tilgængelighed

  • Hverdage kl. 06-18: 99,85%
  • Øvrig tid: 99,85%

Brugergrænseflader

Beskedfordeler
Transaktioner i brugergrænsefladen (ønsket svartid op til 4 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion) overholdelse: 95%

Klassifikation og Organisation
Transaktioner i brugergrænsefladen (ønsket svartid op til 1,5 sekunder afhængigt af kompleksitet i transaktion. Særskilt komplekse forespørgsler dog op til 10 sekunder) overholdelse: 95%

Servicetransaktioner

Organisation og Klassifikation

  • Læsning (ønsket svartid op til 2 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
  • Skrivning (ønsket svartid op til 3 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%

Sags-, Dokument og Ydelsesindeks

  • Læsning (ønsket svartid op til 1 sekund svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
  • Skrivning (ønsket svartid op til 3 sekunder svartid afhængigt af kompleksitet) overholdelse: 95%
  • Bemærk i øvrigt til ovenstående: Hvis input eller output overstiger 5MB eller har flere end 11 parametre: Ønsket svartid: 20 sek. + 2 sek. pr. MB

Beskedfordeler: Procestid (ønsket tid op til 0,450 sekunder) overholdelse: 95%

Token-operationer (ønsket svartid op til 1,8 sekunder) overholdelse: 95%

Reaktionstid ved henvendelser

TypeMåleperiode 1Måleperiode 2Beskrivelse af fejlkategori
A30 minutter1 timeIncidentet har eller vil have kritisk indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
B60 minutter2 timerIncidentet har eller vil have alvorlig indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
C5 timerkl. 9 næste hverdagIncidentet har eller vil have betydende indvirkning på udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning
D3 arbejdsdage3 arbejdsdageIncidentet har eller vil have mindre betydende indvirkning på Systemet og/eller udførelsen af opgaver i den kommunale forvaltning

 

 

 

 

 

 

Tilgængelighed

  • Hverdage kl. 06-18: 98%
  • Øvrig tid: 95%

Brugergrænseflader

  • Ingen fastsatte svartider

Servicetransaktioner

  • Ingen fastsatte svartider

Reaktionstid ved henvendelser

  • Maksimal prioritet på eksternt testmiljø er C
  • Der er ingen fastsatte servicemål for henvendelser vedrørende eksternt testmiljø

Kontakt og support - Støttesystemerne

(Fælleskommunal Adgangsstyring, Fælleskommunal Beskedfordeler, Fælleskommunalt Klassifikationssystem, Fælleskommunalt Organisationssystem, Fælleskommunalt Sags- og Dokumentindeks, Fælleskommunalt Ydelsesindeks og Fælleskommunalt Organisationssynkroniseringssystem)

Helpdesk og indrapportering af fejl
Tlf.: 4460 2160 (hverdage kl. 06:00-18:00)
Mail: sts-support@kmd.dk for generelle spørgsmål, spørgsmål til praktisk anvendelse eller indrapportering af fejl.

Hvis du har behov for teknisk hjælp eller support, har du mulighed for at se og bestille supportydelser her.