Gå til hovedindhold
SF2096
Jobcenter SDP - Opslag på sag og sagsresume
Beskæftigelse

Formål

Integrationen gør det muligt for jobcentrene at hente en borgers sygefraværssag fra det kommunale sygedagpengesystem, herunder når der for sygefraværssager skal oprettes et resume af sagen. Integrationen er bilateral mellem kommunernes jobcenterløsninger og løsningen Kommunernes Sygedagpengesystem (KSD).

Vilkår og betingelser

Du finder et link til de Generelle vilkår nedenfor i den blå sidefod.

Integrationen kan kun anvendes af jobcenterløsninger og KSD.
SF2096_2.6
Jobcenter SDP - Opslag på sag og sagsresume
Status gyldig fra
13/07/2018
Version
2.6
I drift

Beskrivelse

Integrationen er en synkron gennemstillingsintegration på Serviceplatformen. Integrationen benyttes af jobcenterløsningen til enten at forespørge på en sygefraværssag eller på en liste af sygefraværssager for en given person.

Services

Webservice / Serviceplatformen
SygefravaerServiceKSD
Version
2.0
I drift

Formål

Servicen udstilles som en synkron webservice på Serviceplatformen.

Servicen indeholder en samling operationer, som anvendes af jobcenterløsningerne i forbindelse med deres kommunikation med sygedagpengesystemet.

Beskrivelse

Servicen er implementeret som en SOAP-webservice, hvor kommunikation fra sygedagpengesystemet gennemstilles til jobcenterløsningerne, som leverer synkront, teknisk svar tilbage til anvender. Det forretningsmæssige svar sendes asynkront i serviceversion SygefravaerServiceKSD_2.0.

Servicen anvendes på tværs af SF2090, SF2093, SF2095 og SF2096. Den indeholder fem operationer, der hver især indgår som enten forespørgsel eller svar i de forskellige integrationer.

SF2090:
- SendForretningsSvar

SF2093:
- SendForretningsSvarForlaengelse

SF2095:
- SendOpdateringFravaer

SF2096:
- HentSag
- HentSagListe

Se dokumentationen for de enkelte integrationer for oplysninger vedr. input og output i de forskellige operationer.

Eksternt testmiljø

Endpoint: https://exttest.serviceplatformen.dk/service/KSD/Sygefravaer/2

UUID: b8412953-6454-4f82-b2d9-2668dfcad87c

EntityId: http://ksd.serviceplatformen.dk/service/sygefravaer/2

Fejlkoder: Link til fejlkode

Produktionsmiljø

Endpoint: https://prod.serviceplatformen.dk/service/KSD/Sygefravaer/2

UUID: b8412953-6454-4f82-b2d9-2668dfcad87c

EntityId: http://ksd.serviceplatformen.dk/service/sygefravaer/2

Fejlkoder: Link til fejlkode

Supportydelser

Beredskab ift. produktion

Supportydelsen giver bestiller mulighed for at bestille et teknisk beredskab i forbindelse med en bestillers planlagte idriftsættelse.

Læs mere

Teknisk support
Leverandør: IBM
Enhedspris: 1.328 kr.
Antal enheder: 3

Bestil

Beredskab ift. test

Supportydelsen giver bestiller mulighed for at bestille et teknisk beredskab i forbindelse med en bestillers planlagte: 

Læs mere

Teknisk support
Leverandør: IBM
Enhedspris: 1.328 kr.
Antal enheder: 3

Bestil

Etablering af rute til serviceudbyders webservice

Ydelsen giver mulighed for at etablere rute til serviceudbyders webservice.

Læs mere

Teknisk support
Leverandør: IBM
Enhedspris: 1.562 kr.
Antal enheder: 1

Bestil

Sådan testes integrationen

Er det første gang du skal have adgang til en integration der anvender webservice, er der hjælp at hente i vejledningen ’Kom godt i gang –webservice’. Vejledningen har fokus på teknik og indeholder et praktisk eksempel på de trin du skal igennem, for at få adgang til en webservice på infrastrukturen.

Du kan finde flere gode vejledninger, blandt andet om hvordan du benytter certifikater på infrastrukturen, her.

Læs mere
Tilmeld notifikationer

Service Level Agreement (SLA)

Information om SLA’er og åbningstider for den fælleskommunale infrastruktur finder du på denne side