Gå til hovedindhold

Oprettelse af som ”Egen Test Myndighed”

Navn

Oprettelse af som ”Egen Test Myndighed”

Kategori

Teknisk support

Kunderejsefase

Udvikling og test

Leverandør

KOMBIT

Beskrivelse

Denne ydelse giver dig som leverandør følgende muligheder:

  • Bestille og godkende serviceaftaler til din egen myndighed.
  • Du kan opsætte en Identity Provider (IdP) for dig selv, og derved benytte Fælleskommunale Adgangsstyring for Brugere i egne applikationer, såsom singlesign-on. 
  • Du kan også oprette jobfunktionsroller og logge på dit egen brugervendte system.

Hvis du har brug for flere testmuligheder, kan du vælge Grundpakken. Med Grundpakken får du:

  • Adgang til den fælleskommunale adgangsstyringsmodel for brugere i egne applikationer, som single-sign-on.
  • Adgang til brugergrænsefladen for det fælleskommunale organisationssystem, hvor du kan oprette og ændre organisationsopsætningen for din myndighed.
  • Adgang til brugergrænsefladen for det fælleskommunale klassifikationssystem.

Bemærk, at Grundpakken ikke er gratis. Du kan læse mere om den her

Den fulde beskrivelse af test som egen myndighed finder du her:

Er du i tvivl om hvorvidt du har behov for at blive oprettet som din egen testmyndighed? Så læs om vores andre tilbud her.

Ikke inkluderet i ydelserne: 

Bemærk venligst, at følgende er ikke inkluderet i ydelserne til oprettelse som egen testmyndighed.

  • Hjælp til opsætning af IdP
    I må kontakte leverandøren af den IdP som I har valgt af anvende.
  • Indlæsning af flere testpersoner i CPR-replika’et
    Det er kun mikrofamiliens fire medlemmer, som er inkluderet i ydelsen. Ønsker I flere testpersoner, findes en særskilt ydelse som I kan anvende (bestille).

Forventet udbytte

Se under ydelsesbeskrivelse

Målgruppe

Denne ydelse er designet til it-leverandører til kommunerne og KOMBIT, som har brug for at godkende deres egne serviceaftaler som testmyndighed.

Vilkår

Du vil altså selv skulle bidrage med blandt andet at godkende serviceaftaler og administrer brugere.

Forudsætninger

Før du bestiller ydelsen, er det vigtigt at følgende forudsætninger skal være opfyldt: 

  • Du er blevet oprettet som organisation (leverandør) på infrastrukturen
     
  • Adgang til NemLogin-opsætning:
    • Du skal have styr på hvem i din organisation, der kan tildele roller i NemLogin, altså hvem der er jeres NemId-administrator. De kolleger, som skal have adgang til Fælleskommunalt Administrationsmodul, skal have tildelt rollen som ’aftaleadministrator’ i NemLogin-selvbetjeningsløsning. Dette gøres af jeres NemLogin-administrator.

      Her er Link til Nemlog-In vejledning: https://docs.kombit.dk/id/cf0dae2c

OBS: Du skal være opmærksom på, at bestillingsformularen først kan udfyldes, når du har bestilt denne ydelse. Dette fordi du skal notere bestillings-ID i formularen - bestillings-ID modtager du via mail, når bestillingen er foretaget. Den udfyldte bestillingsformular skal efterfølgende sendes til KOMBIT på email-adressen FKI@kombit.dk 

Reaktionstid

5 arbejdsdage

Leveringstid

Aftales individuelt

Prismodel

Fastpris

Enheder

1

Enhedspris

i relevant

Oprettelse af som ”Egen Test Myndighed”
Bestil