Nedlægning af SFTP-rute mellem dataafgiver og datamodtager
Navn
Nedlægning af SFTP-rute mellem dataafgiver og datamodtager
Kategori
Teknisk support
Leverandør
IBM
Beskrivelse
En tidligere etableret en rute, som gør dataafsendersystemet i stand til at få overført en datafil til datamodtagersystemet, er nedlagt.
*** Vigtigt - Læs venligst følgende ***
Med den nye funktionalitet og selvbetjeningsløsning, der nu er tilgængelig, er nedlæggelse af SFTP-ruter blevet overflødige.
Dette indebærer, at udfyldning af bestillingsblanketter for nedlæggelse af SFTP-ruter, der er forbundet med serviceaftaler, ikke længere er nødvendig. SFTP-ruter vil fremover blive nedlagt direkte via serviceaftaler i det Fælleskommunale Administrationsmodul. Myndigheder og leverandører vil have mulighed for at administrere SFTP-ruter gennem den nye selvbetjeningsløsning.
Vær opmærksom på, at myndigheder og leverandører kan nedlægge en SFTP-rute via selvbetjening i det Fælleskommunale Administrationsmodul uden omkostninger.
Se venligst vejledningen her : link
Skulle der være behov for manuelt at bestille nedlæggelse af en SFTP-rute, på grund af hindringer i brugen af selvbetjeningsløsningen, vil der blive opkrævet omkostninger for den manuelle service via Help Desk.
Forventet udbytte
En tidligere etableret SFTP-rute, som gør dataafsendersystemet i stand til at få overført en datafil til datamodtagersystemet, er nedlagt
Målgruppe
Forvaltningsansvarlig for datamodtagersystemet, det vil sige den leverandør/myndighed/organisation, som har driftsansvaret for den datamodtagersystemet.
Vilkår
Bestiller skal via Administrationsmodulet kunne identificeres som den forvaltningsansvarlige for serviceudbydersystemet.
Ved samtidig bestilling af etablering af flere ruter, vil enhedsprisen være baseret på følgende intervaller:
0-20 enheder: 1.562 kr. pr. enhed
21-50 enheder: 1.406 kr. pr. enhed
51-opefter: Der kan udarbejdes et særskilt tilbud
For at opnå mængderabat, skal ruterne være bestilt som en samlet bestilling og ruterne skal oprettes med samme:
a. Bestillings-ID
b. Modtagersystem (Identifikation(UUID))
c. Primære dataforsendelse (Datatype (InfRef))
d. Rutetype (Implicit eller Eksplicit)
e. Afsendersystem - UUID.
f. Evt. samme Sekundære dataforsendelse (Datatype (InfRef))
For at sikre, at timeestimatet holder, skal alle forudsætninger være opfyldt, når bestillingen afgives.
Såfremt der er behov for ekstra hjælp til koordinerende møder ved større omlægning af ruter mm., er der mulighed for at købe timepulje ydelse hos Helpdesk.
Forudsætninger
-
Datamodtagersystemet
Datamodtagersystem skal være oprettet i Administrationsmodulet som et it-system med rollen Anvendersystem og med angivelse af SFTP-oplysninger.
-
Identifikation af rute
Den rute, der ønskes nedlagt, skal findes.
- Bestillingsformular og krav
Bestillingsformularen til nedlæggelse af den eksisterende rute indeholder en række yderligere krav, som skal være opfyldt, før Serviceplatformens Helpdesk kan eksekvere bestillingen. Bestiller har ansvaret for at sikre, at disse krav er opfyldt.
Særlige Forudsætninger:
- Bestillingsblanketten for nedlæggelse af SFTP-rute skal fremover sendes til Help Desk på helpdesk@serviceplatformen.dk.
- Blanketten gælder kun for legacy-filruter, der er oprettet via tidligere anvendte bestillingsblanketter.
- Husk at angive årsagen til, at der foretages en betalbar manuel bestilling, når rekvireringsformularen i Digitaliseringskataloget udfyldes.
- Bestillings-ID og bestillingsblanketten kan ikke genbruges.
Vigtigt
- Den bestillingsformular, du downloader, kan først udfyldes, når ydelsen er bestilt, da bestillings-ID skal angives i formularen.
- Bestillings-ID modtages via mail, når bestillingen er foretaget.
- Når blanketten er udfyldt, skal den sendes til helpdesk@serviceplatformen.dk.
- Husk at anføre bestillings-ID og ydelsesnavn i mailens emnefelt.
Reaktionstid
5 arbejdsdage
Leveringstid
5 arbejdsdage
Prismodel
Fastpris
Enheder
1
Enhedspris
1.562 kr.
Relaterede supportydelser
Selvstændig ydelse