Gå til hovedindhold
SF1514
Sikkerhed - Hent Token fra Security Token Service
Adgangsstyring

Formål

Integrationen giver kommunale fagsystemer mulighed for at få udstedt et security token af komponenten Security Token Service. Integrationen skal anvendes, når fagsystemet ønsker systemmæssig adgang (via et servicekald eller lignende) til et andet it-system, der udbyder en service.

Integrationen skal eksempelvis anvendes, når fagsystemet skal anvende integrationer, som består af services, der er udstillet i den fælleskommunale infrastruktur. Det omfatter typisk web- og filservices på Serviceplatformen samt beskedservices på Beskedfordeleren.

Vilkår og betingelser

Du finder et link til de Generelle vilkår nedenfor i den blå sidefod.
SF1514_2.1.1
Sikkerhed - Hent Token fra Security Token Service
Status gyldig fra
01/07/2015
Version
2.1.1
I drift

Beskrivelse

Integrationen understøtter den WSTrust-baserede autentifikationsforespørgselsprotokol, hvor en service provider sender et token request til Security Token Service i form af et RequestSecurityToken element (RST), som så behandles af Security Token Service, og et RequestSecurityTokenResponse bliver sendt indeholdende et signeret SAML2.0 assertion tilbage til klienten.

For uddybning af integrationen se den vedhæftede dokumentation.

Services

Webservice / Fælleskommunal Adgangsstyring for systemer
SecurityTokenServiceUdgående
Version
1.0
I drift

Formål

Servicen giver et fagsystem mulighed for at hente dets rettigheder til en given service på vegne af en specifik myndighed.

Beskrivelse

For uddybning af servicen se den vedhæftede dokumentation.

Supportydelser

Hjælp til opsætning af Adgangsstyring for brugere - bemærk bestillingsfrist

Denne ydelse giver bestilleren mulighed for at få støtte under forløbet med implementering af Adgangsstyring for brugere i en brugervendt applikation. Det være sig overordnet introduktion til koncepterne i Adgangsstyring eller svar på spørgsmål af en mere teknisk karakter. 
Ydelsen forudsætter dermed ikke et forudgående kendskab til Adgangsstyring. 
Nedenfor listes de dele af forløbet som vi kan hjælpe med, men også de områder som ligger uden for vores domæne. Vi vil altid forsøge at afklare om brugerens behov kan dækkes af ydelsen inden vi påbegynder leveringen.

Læs mere

Teknisk support
Leverandør: Systematic
Enhedspris: 1.328 kr.
Antal enheder: Aftales

Bestil

Hjælp til opsætning af sikkerhed - bemærk bestillingsfrist

Supportydelsen giver bestiller mulighed for at bestille hjælp til opsætning af sikkerhed på Serviceplatformen.
Ydelsen giver mulighed for: 

  • Hjælp til opsætning af sikkerhed for bestillers IT-system på Serviceplatformen 
  • Hjælp til fejlsøgning i forbindelse med eventuelle tekniske vanskeligheder ved sikkerhedsløsningen

Denne supportydelse kan ikke bestilles fra den 14. august til den 14. september (for eksternt testmiljø) eller fra den 27. oktober til den 30. november (for produktionsmiljøet).

Læs mere

Teknisk support
Leverandør: Systematic
Enhedspris: 1.328 kr.
Antal enheder: 7-10

Bestil

Integration til Beskedfordeler

Oprettelse af integration mellem et anvendersystem og Støttesystemet Beskedfordeler.

Dette omfatter:

Læs mere

Teknisk support
Leverandør: KMD
Enhedspris: 16.979 kr.
Antal enheder: 1

Bestil

Introduktion til sikkerhedsmodellen - bemærk bestillingsfrist

Ydelsen giver mulighed for at bestille en introduktion til sikkerhedsmodellerne i rammearkitekturen.

Ydelsen giver mulighed for at bestille en tekniker til at give en introduktion af sikkerhedsmodellerne, som benyttes i rammearkitekturen, med henblik på at afklare eventuelle spørgsmål fra bestiller vedr. løsningen og bestillers brug af sikkerhedsmodellen.

En generel introduktion er udgangspunktet, men bestilleren kan angive at et særligt område ønskes gennemgået:

Læs mere

Teknisk support
Leverandør: Systematic
Enhedspris: 1.328 kr.
Antal enheder: 2-6

Bestil

Sådan testes integrationen

Er det første gang du skal have adgang til en integration der anvender webservice, er der hjælp at hente i vejledningen ’Kom godt i gang –webservice’. Vejledningen har fokus på teknik og indeholder et praktisk eksempel på de trin du skal igennem, for at få adgang til en webservice på infrastrukturen.

Du kan finde flere gode vejledninger, blandt andet om hvordan du benytter certifikater på infrastrukturen, her.

Læs mere
Tilmeld notifikationer

Indtast din e-mail og tryk tilmeld, for at modtage notifikationer relateret til denne integration.

Service Level Agreement (SLA)

Information om SLA’er og åbningstider for den fælleskommunale infrastruktur finder du på denne side