Formål
Integrationen giver et brugervendt fagsystem mulighed for, at en slutbruger på én gang kan logge ind i alle fagsystemer, som er tilsluttet Context Handler. Herigennem sikrer integrationen, at brugeren har præcis de rettigheder til data og funktionalitet, som han eller hun er blevet tildelt i de respektive systemer.Integrationen er henvendt kommunale, brugervendte fagsystemer, dvs. systemer med en grænseflade for slutbrugere, som vil anvende single-sign-on (SSO). Integrationen indgår således i kommunens opsætning og implementering af den fælleskommunale sikkerhedsmodel for adgangsstyring for brugere.
Vilkår og betingelser
Du finder et link til de Generelle vilkår nedenfor i den blå sidefod.Case - Bred implementering af Fælleskommunal Adgangsstyring for brugere giver administrative gevinster
De seneste år har man i Favrskov Kommune arbejdet strategisk for, at de kommunale fagløsninger løbende kommer på den centrale komponent.
Læs mereBeskrivelse
Integrationen er baseret på SAML2.0-protokollen (Security Assertion Markup Language) og udgøres af en webservice på Context Handler, som det brugervendte fagsystem skal kalde, når en slutbruger logger ind.
Denne webservice giver fagsystemet mulighed for, at "trække" en SAML-token for slutbrugeren, som indeholder brugerens identitet, brugersystemroller og dataafgrænsningsværdier.
Input: AuthnRequest
- Slutbrugerens login request
Output: SAMLResponse
- SAML-token (Assertion) for slutbrugeren
- Fejlbesked (hvis login fejlede)
For uddybning af integrationen se den vedhæftede dokumentation.
Services
Formål
Servicen giver mulighed for at trække et SAML-token for en slutbruger med brugerens identitet, brugersystemroller og dataafgrænsningsværdier.
Beskrivelse
For uddybning af servicen se den vedhæftede dokumentation.
Supportydelser
Hjælp til opsætning af Adgangsstyring for brugere
Denne ydelse giver bestilleren mulighed for at få støtte under forløbet med implementering af Adgangsstyring for brugere i en brugervendt applikation. Det være sig overordnet introduktion til koncepterne i Adgangsstyring eller svar på spørgsmål af en mere teknisk karakter.
Ydelsen forudsætter dermed ikke et forudgående kendskab til Adgangsstyring.
Nedenfor listes de dele af forløbet som vi kan hjælpe med, men også de områder som ligger uden for vores domæne. Vi vil altid forsøge at afklare om brugerens behov kan dækkes af ydelsen inden vi påbegynder leveringen.
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
Aftales
Hjælp til opsætning af sikkerhed
Supportydelsen giver bestiller mulighed for at bestille hjælp til opsætning af sikkerhed på Serviceplatformen.
Ydelsen giver mulighed for:
- Hjælp til opsætning af sikkerhed for bestillers IT-system på Serviceplatformen
- Hjælp til fejlsøgning i forbindelse med eventuelle tekniske vanskeligheder ved sikkerhedsløsningen
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
7-10
Introduktion til sikkerhedsmodellen
Ydelsen giver mulighed for at bestille en introduktion til sikkerhedsmodellerne i rammearkitekturen.
Ydelsen giver mulighed for at bestille en tekniker til at give en introduktion af sikkerhedsmodellerne, som benyttes i rammearkitekturen, med henblik på at afklare eventuelle spørgsmål fra bestiller vedr. løsningen og bestillers brug af sikkerhedsmodellen.
En generel introduktion er udgangspunktet, men bestilleren kan angive at et særligt område ønskes gennemgået:
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
2-6
Oprettelse af serviceudbyders webservice
Ydelsen giver mulighed for at bestille oprettelse af serviceudbyders webservice.
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
2.750 kr.
Antal enheder:
1
Beredskabsydelse til Fælleskommunal Adgangsstyring i produktionsmiljøet
Denne ydelse er rettet mod anvendere, der har behov for et teknisk beredskab hos Fælleskommunal Adgangsstyrings leverandør(-er) i forbindelse med fx gennemførsel af implementering i produktionsmiljøet for at sikre ekstra opmærksomhed i forbindelse med dennes opgaver i produktionsmiljøet.
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
KMD
Enhedspris:
1.500 kr.
Antal enheder:
Minimum tre timer
Beredskabsydelse til Fælleskommunal Adgangsstyring i Eksternt testmiljø
Denne ydelse er rettet mod anvendere, der har behov for et teknisk beredskab hos Fælleskommunal Adgangsstyrings leverandør(-er) i forbindelse med fx gennemførsel af implementering i Eksternt testmiljø for at sikre ekstra opmærksomhed i forbindelse med dennes opgaver i testmiljøet.
Supportydelsen giver bestiller mulighed for at bestille et teknisk beredskab i forbindelse med en bestillers planlagte:
- Hul igennem test
- Systemintegrationstest
- End to end test
Teknisk support
Leverandør:
KMD
Enhedspris:
1.500 kr.
Antal enheder:
Minimum tre timer
Nedlægning af Serviceudbyders webservice
Ydelsen giver mulighed for en anvender at bestille en nedlæggelse af en tidligere etableret webservice. .
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
1-3
Ændring af teknisk konfiguration for serviceudbyders webservice
Tillader Anvender at anmode om ændringer i tekniske konfigurationer for webservices, som ikke kan udføres manuelt via det fælleskommunale administrationsmodul.
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
1-5
Beskrivelse
Integrationen er baseret på SAML2.0-protokollen (Security Assertion Markup Language) og udgøres af en webservice på Context Handler, som det brugervendte fagsystem skal kalde, når en slutbruger logger ind.
Denne webservice giver fagsystemet mulighed for, at "trække" en SAML-token for slutbrugeren, som indeholder brugerens identitet, brugersystemroller og dataafgrænsningsværdier.
Input: AuthnRequest
- Slutbrugerens login request
Output: SAMLResponse
- SAML-token (Assertion) for slutbrugeren
- Fejlbesked (hvis login fejlede)
For uddybning af integrationen se den vedhæftede dokumentation.
Services
Formål
Servicen giver mulighed for at trække et SAML-token for en slutbruger med brugerens identitet, brugersystemroller og dataafgrænsningsværdier.
Beskrivelse
For uddybning af servicen se den vedhæftede dokumentation.
Supportydelser
Hjælp til opsætning af Adgangsstyring for brugere
Denne ydelse giver bestilleren mulighed for at få støtte under forløbet med implementering af Adgangsstyring for brugere i en brugervendt applikation. Det være sig overordnet introduktion til koncepterne i Adgangsstyring eller svar på spørgsmål af en mere teknisk karakter.
Ydelsen forudsætter dermed ikke et forudgående kendskab til Adgangsstyring.
Nedenfor listes de dele af forløbet som vi kan hjælpe med, men også de områder som ligger uden for vores domæne. Vi vil altid forsøge at afklare om brugerens behov kan dækkes af ydelsen inden vi påbegynder leveringen.
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
Aftales
Hjælp til opsætning af sikkerhed
Supportydelsen giver bestiller mulighed for at bestille hjælp til opsætning af sikkerhed på Serviceplatformen.
Ydelsen giver mulighed for:
- Hjælp til opsætning af sikkerhed for bestillers IT-system på Serviceplatformen
- Hjælp til fejlsøgning i forbindelse med eventuelle tekniske vanskeligheder ved sikkerhedsløsningen
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
7-10
Introduktion til sikkerhedsmodellen
Ydelsen giver mulighed for at bestille en introduktion til sikkerhedsmodellerne i rammearkitekturen.
Ydelsen giver mulighed for at bestille en tekniker til at give en introduktion af sikkerhedsmodellerne, som benyttes i rammearkitekturen, med henblik på at afklare eventuelle spørgsmål fra bestiller vedr. løsningen og bestillers brug af sikkerhedsmodellen.
En generel introduktion er udgangspunktet, men bestilleren kan angive at et særligt område ønskes gennemgået:
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
2-6
Oprettelse af serviceudbyders webservice
Ydelsen giver mulighed for at bestille oprettelse af serviceudbyders webservice.
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
2.750 kr.
Antal enheder:
1
Beredskabsydelse til Fælleskommunal Adgangsstyring i produktionsmiljøet
Denne ydelse er rettet mod anvendere, der har behov for et teknisk beredskab hos Fælleskommunal Adgangsstyrings leverandør(-er) i forbindelse med fx gennemførsel af implementering i produktionsmiljøet for at sikre ekstra opmærksomhed i forbindelse med dennes opgaver i produktionsmiljøet.
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
KMD
Enhedspris:
1.500 kr.
Antal enheder:
Minimum tre timer
Beredskabsydelse til Fælleskommunal Adgangsstyring i Eksternt testmiljø
Denne ydelse er rettet mod anvendere, der har behov for et teknisk beredskab hos Fælleskommunal Adgangsstyrings leverandør(-er) i forbindelse med fx gennemførsel af implementering i Eksternt testmiljø for at sikre ekstra opmærksomhed i forbindelse med dennes opgaver i testmiljøet.
Supportydelsen giver bestiller mulighed for at bestille et teknisk beredskab i forbindelse med en bestillers planlagte:
- Hul igennem test
- Systemintegrationstest
- End to end test
Teknisk support
Leverandør:
KMD
Enhedspris:
1.500 kr.
Antal enheder:
Minimum tre timer
Nedlægning af Serviceudbyders webservice
Ydelsen giver mulighed for en anvender at bestille en nedlæggelse af en tidligere etableret webservice. .
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
1-3
Ændring af teknisk konfiguration for serviceudbyders webservice
Tillader Anvender at anmode om ændringer i tekniske konfigurationer for webservices, som ikke kan udføres manuelt via det fælleskommunale administrationsmodul.
Læs mere
Teknisk support
Leverandør:
IBM
Enhedspris:
1.328 kr.
Antal enheder:
1-5
Service Level Agreement (SLA)
Information om SLA’er og åbningstider for den fælleskommunale infrastruktur finder du på denne side.