2: MitID og certifikater
Formål
At du får anskaffet de rette certifikater og roller, så du er klar til at bruge infrastrukturen, når du er blevet oprettet.
Output
At du kan konfigurere dit it-system i det Fælleskommunale Administrationsmodul, som beskrevet i det næste side i guiden (side 3: Tilslut dit it-system). Det kræver at du:
- Du har anskaffet et systemcertifikat
- Tildelt rollen 'KOMBIT STS Administrationsmodulet (test) Leverandøradministrator' i NemLog-in/MitID-Erhvervs Brugeradministration til mindst en medarbejder i din leverandørvirksomhed
TRIN 1
Anskaf systemcertifikat udstedt af ”Den Danske Stats Tillidstjeneste” i .cer-format.
Læs mere om, hvordan du bestiller et certifikat hos MitID-Erhvervsportal, Kom godt i gang med certifikater, afsnit 4. Registrer certifikat til anvendelse i Windows' 'Certificate Store'.
Læs mere i Kom godt i gang med certifikater", afsnit 6.
OBS: Et certifikat består af henholdsvis en privat- og offentlig nøgle. Vær opmærksom på, at det er den offentlige nøgle, der skal uploades.
TRIN 2
Du skal logge mit MitID-Erhvervsportal. Her skal du tildele mindst en medarbejder i din leverandørvirksomhed rollen 'KOMBIT STS Administrationsmodulet (test) Leverandøradministrator'.
Læs mere om fremgangmåden i vejledning til NemLog-In og MitID brugeradministration.
Hvis du har været succesfuld med begge trin så kan du nu logge ind i Fælleskommunal Administrationsmodul. Herfra kan du konfigurere dit it-system. Klik dig videre til næste side i guiden.