Gå til hovedindhold

2.3: Tilslut dit it-system

Formål

Når din organisation er oprettet, skal du tilslutte det it-system, som skal anvende den fælleskommunale infrastruktur. Inden du går i gang skal du sikre dig, at du har rollen 'KOMBIT STS Administrationsmodulet (test) Leverandøradministrator' i NemLog-in/MitID Erhvervs brugeradministration. Hvis du ikke har denne, så gå til Adgang til Fælleskommunalt Administrationsmodul.

Output

Du har uploadet en SAML metadatafil og tilsluttet dit it-system.

Trin 1: Tilslut dit it-system

Du er nu klar til at tilslutte dit it-system i Fælleskommunalt Administrationsmodul (Eksternt testmiljø). Herefter skal du udfylde en række felter med stamdata. 

"Brugervejledning til Administrationsmodulerne for leverandører"  - du skal specifikt læse afsnit 5.7 ”Tilslut it-system” og udfylde stamdata samt vælge 'Brugervendt system'. 

Trin 2: Upload SAML metadata-fil

Når du har valgt 'Brugervendt system' vil fanen øverst ved navn 'Brugervendt system' blive gjort tilgængelig. Her skal du uploade en SAML metadata-fil samt vælge 'assurance level'. Hvis du har brug for en mere fyldestgørende vejledning, så kan du læse mere her: 

Har du succesfuldt været gennem alle trinene, så kan du klikke dig videre til næste skridt der omhandler at oprette roller.

Har du brug for hjælp?

Har du brug for hjælp for at komme videre? Udfyld kontaktformularen via linket herunder og beskriv din udfordring så præcist som muligt, så vender vi tilbage hurtigst muligt. 

Du har også mulighed for at ringe på tlf.: 22 17 01 80
(Muligheden for at ringe gælder kun i en begrænset periode)

Telefonen er åben i hverdagene mellem 09:00-15:00.